מג'נטו ניוזלטר:

מערכת מג'נטו היא בעלת יכולת לשלוח ניוזלטר בתפוצה רחבה, עבור לקוחות ומשתמשים שונים.
תחילה עלינו לתת ללקוחות את אפשרות הבחירה, האם להצטרף לרשימת התפוצה.
כדי להפעיל את הפונקציה נבצע:
פאנל ניהול > מערכת > הגדרות > קונים > ניוזלטר.
נפתח את אפשרויות מנוי/רישום ונשנה את השדה "אפשר רישום מבקרים" (השדה התחתון) לערך "כן".



הפעלה של אפשרות ההרשמה

לקוחות יכולים גם להתנתק מהרישום לניוזלטר.
מנהל האתר יכול להגדיר את תבנית האימייל של השולח להסרה מרשימת התפוצה.
כלומר ניתן להגדיר מייל שנשלח לאחר רישום בהצלחה, מייל שונה להסרה מרשימת התפוצה ומייל שונה לאישור הרשמה.
התפריטים המגדירים זאת נמצאים בדף שהזכרנו בפסקה הראשונה.
נשמור את האפשרויות שבחרנו, ונלך לאחר מכן ל:
ניוזלטר (בתפריט הראשי) > תבניות לניוזלטר > הוסף תבנית חדשה.

יש להכניס את שם התבנית, את הנושא של הניוזלטר שהוא יישלח, שם ומייל של השולח ואת הקוד html של התבנית (שכמובן ניתן לערוך גם בעורך הויזואלי – הוא לא נמצא בדף הזה אך ניתן ללכת לדף אחר ולערוך את ההודעה איך שנרצה ופשוט להעתיק את קוד ה-html להודעה שלנו).
ברגע שסיימנו ניתן לראות תצוגה מקדימה של התבנית, ולאחר מכן נשמור אותה.



בניית תבנית ההודעה

אם אנו מתכננים לשלוח את ההודעות למספר גדול של לקוחות, מומלץ לחלק את תהליך השליחה. ניתן להגדיר פונקציה כזו בצורה הבאה:
ניוזלטר (בתפריט הראשי) > תבניות לניוזלטר > פעולה > תור ניוזלטר.



תזמון שליחת הודעת הניוזלטר

ייפתח לנו מסך חדש ובו:
בשדה תאריך תחילת תור יש להגדיר את הזמן בו הניוזלטר יישלח. ההודעות יישלחו מהשרת בחלקים קטנים (דבר אשר מקל על השרת במיוחד בשעות שבהן הוא עמוס). יש לבדוק את שאר השדות ולשמור.

חשוב לדעת שהזמן שאנו מגדירים לתור של הניוזלטר, הוא הזמן של השרת ולא הזמן המקומי שלנו.
לכן יש לקחת זאת בחשבון, כך שאם אנו רואים שהניוזלטר לא נשלח, יכול להיות שזה נגרם עקב ההבדל בזמנים.
אם ברצוננו לשלוח את הניוזלטר באופן מיידי יש להגדיר את הזמן לפי הזמן הנוכחי של השרת, או להכניס זמן בעבר.


עריכת תזמון השליחה

בסיום התהליך נחזור לדף שהתחלנו בו, ונסמן בתיבות שנפתחות לכדי גלילה, את התבנית שזה עתה יצרנו. נשמור ואלו הן התבניות שישלחו ללקוחותינו.

חשוב לדעת:

  • ניתן להגדיר מספר תבניות גדול למספר מטרות שונות, כך שנוכל בכל זמן לשנות את התוכן שנשלח ללקוחותינו במספר נושאים שונים.
    כלומר הודעה על מבצע מסוג אחד, ומבצע אחר מסוג שונה.
    ניתן גם להגדיר איזו הודעה תשלח למשתמשי חנות אחת שברשותינו וחנות אחרת. (לדוגמה: חנות בעברית וחנות באנגלית).
  • יש לזכור ששליחה תכופה מדי של הודעות בתפוצה רחבה יכולה לפגוע ביחס הלקוחות והמשתמשים כלפינו, מכיוון שהם יתייחסו אלינו כמטרידים עם "דואר זבל". לכן יש לשלוח הודעות במידה סבירה.

ניתן למצוא דיווחים אודות התקדמות שליחת הניוזלטר. ניוזלטר (בתפריט הראשי) > תור – ניוזלטר, כאן ניתן לראות את התקדמות השליחה.

ניתן לראות את רשימת הלקוחות הרשומים לניוזלטר. ניוזלטר (תפריט ראשי) > ניוזלטר – מנויים. ניתן להסיר ידנית לקוחות מרשימה זו.

בניוזלטר (תפריט ראשי) > דוחות תקולים, ניתן לראות הודעות שגיאה אשר אירעו בתהליך השליחה, ולבצע את השינויים הנדרשים לתיקונם בהתאמה.

 

עוד מספר דברים שחשוב לדעת:

  • מג'נטו לא שלח את כל הניוזלטר? אל דאגה בסופו של דבר הוא יישלח את כולם. למערכת מג'נטו ישנה הגבלה של הודעות לשליחה בכדי למנוע עומס יתר על המערכת ועל השרת.
  • ייתכן ותצטרך להפעיל את פונקציית ה-cron job, מכיוון שייתכן שהיא גורמת לבעיות. בבעיה כזו יש לפנות לתמיכה על מנת להתגבר על בעיה זו.
  • אם לדעתכם הניוזלטר לא נשלח, תמתינו מעט. מערכת מג'נטו תדע לשלוח את ההודעות לרשימת התפוצה. ייתכן עיכוב לפי הסיבות שנזכרו לעיל.



בהצלחה,
צוות MCI - בית ישראלי למג'נטו