יצירת קופונים במערכת מג'נטו


יצירת והתאמה של קופונים במערכת מג'נטו מתבצעת באמצעות הגדרת חוקים (חוקי עגלת קניות - Shopping Cart Price Rules) שיחולו על עגלת הקניות של הלקוחות שלכם כחלק מתהליך הרכישה בחנות המקוונת שלכם.

ניתן להגדיר קופונים לחנות שלכם כך שיופעלו באמצעות קוד קופון או ללא קוד קופון. כמו כן, החוקים מאפשרים התאמה של מאפיינים מגוונים שלא קיימים בכלי יצירת הקופונים הרגיל.

הגדרת הקופונים כך שיופעלו בעזרת קוד קופון מאפשרת לכם להגביר את כלי השיווק, והקידום של מכירות המוצרים באתר שלכם. ניתן למשל לשלב שליחת קופונים בניוזלטר ללקוחות רשומים באתר, לעודד רכישה, לעדכן אודות מבצעים מיוחדים ועוד...

אז, איך מתחילים?


על מנת להגדיר קופון חדש, או לערוך קופון קיים יש לבחור בתפריט הראשי ב "מבצעים" >> "עגלת קניות – חוקי מחיר"

בעמוד זה ניתן לסקור את הקופון הקיימים בחנות או להוסיף קופון חדש על ידי בחירה באפשרות "הוסף חוק" אשר נמצאת בחלק השמאלי של המסך.

לאחר בחירה ב"הוסף חוק" יפתח לכם עמוד חדש עם ארבע תתי אפשרויות:
  • מידע על החוק
  • תנאים
  • פעולות
  • תוויות

שלב מרכזי ראשון


אנחנו נתחיל ביצירת הקופון עבור החנות שלכם בלשונית "מידע כללי". כאן אני אדגים יצירה של קופון של 10% הנחה.


שלב ראשון – אנחנו מזינים "שם חוק" ותיאור קצר עבור הקופון החדש שלנו. כמובן, נוח להכניס שם חוק שיזכיר לנו את סוג הקופון ומה הוא בעצם עושה.
לאחר הזנת שם חוק, ותיאור (אם רוצים) צריך לשנות את מצב הקופון למצב פעיל על מנת שיהיה ניתן להשתמש בו עם סיום ההזנה של כלל הפרטים.

שלב שני – יש לבחור עבור באילו חנויות, או תצוגות של חנויות הקופון מתאים. כלומר, באילו חנויות אנחנו רוצים שלקוחות יוכלו להשתמש בקופון. במקרה שלנו, יש רק אתר אחד ולכן בחרנו אותו.
כמו כן, אנחנו בוחרים את קבוצת הקונים המתאימה לקופון שלנו – אתם בוחרים האם רק משתמשים רשומים יכולים להפעיל את הקופון, או כל קונה באתר.
כדי לבחור יותר מחנות / אתר / קבוצת לקוחות אחת יש ללחוץ ולהחזיק את כפתור Crtl לסמן את כל החנויות הרלוונטיות.

שלב שלישי – הגדרת "קופון" – כלומר, האם הקופון מופעל עם קוד קופון, או ללא קוד קופון.
אין קופון - בחירה באפשרות קופון שהיא "אין קופון" משמעה כי כל קונה שיגיע לעגלת הקניות יקבל את ההנחה שאתם תגדירו, כמובן בהתאמה למאפיינים של הקופון.
קופון מסוים - בחירה באפשרות קופון שהיא "קופון מסוים" תציג לכם שדות נוספים להזנה. דוק ייחודי לקופון שתגדירו, כמות הפעמים שניתן להשתמש בקופון סך הכל, כמות הפעמים שלקוח יכול להשתמש בקופון.

בדוגמה אתם יכולים לראות כי בשדה "שימושים ביחס ללקוח" הזנתי "2” והמשמעות היא כי כל לקוח יוכל להשתמש בקופון המסוים הזה עד שתי פעמים.

שלב שלישי- הזנת התאריכים בהם הקופון יהיה פעיל והגדרת עדיפות לקופון.
חשוב להבין את המשמעות של עדיפות הקופון. העדיפות של הקופון באה לידי ביטוי כאשר ישנם שני קופונים או חוקים שמופעלים לאותו המוצר.
במקרה כזה, הקופון בעל ה"עדיפות" הגבוהה ביותר יופעל ראשון.

כמו כן, ניתן לבחור האם הלקוחות שלכם יוכלו לראות את הקופון השונים בהזנת ה RSS.


שלב מרכזי שני

אם החוק החדש / הקופון שאנחנו מגדירים הוא קופון פשוט, כמו סכום הנחה מסוים או אחוז, אנחנו מדלגים וחוזרים בשלב מאוחר יותר ללשונית תנאים. במקרה שלנו, מכיוון שאנחנו רוצים קופון שיופעל ללא תנאים מיוחדים, אלא פשוט עם קוד קופון אנחנו מדלגים על לשונית "תנאים" ועוברים ללשונית "פעולות”.

שלב ראשון בהגדרת פעולות הקופון:


השלב הזה מגדיר בדיוק מה הקופון שלכם יאפשר ללקוחות שלכם.
בשדה "הפעל/אשר" ניתן לקבוע למשל האם מדובר על הנחה באחוזים, או במחיר קבוע.
במקרה שלנו, הזנתי גם את כמות ההנחה, או יותר נכון את אחוז ההנחה ממחיר המוצר על 10 אחוזים.

שדה "כמות הנחה מקסימלית מופעלת עבור" קובע את כמות המוצרים המקסימלית שעבורם הקופון יכול להיות מופעל. במקרה זה, מכיוון שהזנו את הערך "5” המוצר השישי (חייב להיות אותו המוצר) לא יקבל את ההנחה, ורק חמשת המוצרים הראשונים יקבלו את ההנחה.

שדה "מדרגת הנחה לכמות (קנה X)” קובע מה התדירות של הפעלת ההנחה. אם הייתי מזין ערך "6” עבור שדה זה, הנחה של 10 אחוזים הייתה מופעלת רק אחרי רכישה של 6 מוצרים. ההנחה הייתה נשארת על 10 אחוזים לשישה מוצרים, אלא אם הלקוח היה מבצע רכישה של 12 מוצרים, ובמקרה כזה ההנחה הייתה חלה על כל שניים עשר המוצרים.

אפשרות זאת רלוונטית עבור חנויות אשר מעוניינות לבצע מכירה של מוצר בכמויות מוגדרות/ חבילות מסוימות.

השדות הנוספים בעמוד זה מאפשרות לכם שליטה מלאה באפשרויות הפעלת הקופון בהקשר למשלוח, והעלות של המשלוח.
האם הקופון המופעל כולל את חישובי עלויות המשלוח של המוצר, או שהוא חל רק על מחיר המוצר עצמו.

השדה "עצור עיבוד עתידי של חוקים" מתייחס להפעלת מספר קופונים או חוקים במקבלים.
אם מזינים בשדה זה "לא" לא יופעלו עוד קופונים או חוקים כלל.
לדוגמה, אם היה חוק של "קנה 3 קבל 1 חינם" עבור אחד הפריטים, השדה הזה קובע האם ההנחה של הקופון החדש תחול על המחיר של 3 מוצרים.

שלב שני בהגדרת פעולות הקופון עבור פריטים בעגלה הקניות:


אם משאירים שדה זה ריק, הקופון יהיה אפשרי להפעלה עבור כל הפריטים בחנות.
אם אתם מעוניינים להגביל את הפעלת הקופון על פריטים מסוימים בלבד, יש לקבוע על
אילו פריטים בדיוק מדובר.

על ידי לחיצה על כפתור "+" ניתן להוסיף מגבלות למוצרים לפי החלטתכם.
בשדה זה ניתן לקבוע הפעלת קופון בהתאמה למוצרים לפי מגוון אפשרויות, ביניהם:
תכונות של פריט בעגלת קניות – מחיר, כמות פריטים, סה"כ מוצרים...
תכונות של מוצר – מק"ט, סטאטוס מוצר, קטגוריות של מוצרים , צבע, סוג ועוד מגוון רחב של אפשרויות...

אדגים, הגדרת קופון למוצרים מקטגוריה מסוימת בלבד:

יש לבחור את התנאי שברצוננו להוסיף, במקרה זה "קטגוריה"


לסמן את "…” על מנת לבחור את הקטגוריות עבורן הקופון החדש יתאים.
על מנת לבחור בקטגוריה מרשימת הקטגוריות בחנות יש לבחור בטבלה שמשמאל לשדה הזנת הטקסט.

על מנת להגדיר קופון שיופעל רק עבור מוצרים מקטגוריה מסוימת בחנות שלכם עליכם לבחור בקטגוריה שאתם רוצים שעבורה הקופון יוכל להיות מופעל.

שלב מרכזי שלישי

בעמוד תנאים, אנחנו קובעים את התנאים לתוקפו של קופון, כלומר, באילו תנאים על עגלת הקניות לעמוד על מנת שהקופון יהיה פעיל.
ברמת העיקרון התנאים מהווים מסנן בתהליך הפעלת הקופון – האם הקופון בכלל תקף לעגלת הקניות שלפנינו, ורק בשלב השני (התנאים שקבענו בפעולות) עבור אילו מוצרים בדיוק הקופון מופעל ותחת אילו תנאי הפעלה.

עכשיו שסיימנו עם הגדרות התנאים הפשוטים עבור הקופון שלנו, והפעלתו אנחנו יכולים להתחיל או יותר נכון לחזור לתנאים המתקדמים להפעלת קופונים בחנות. האפשרויות העומדות בפני מנהלי חנות בעמוד "תנאים" מאפשרות גמישות רבה יותר, ומאפשרת שליטה מתקדמת בערכים נוספים של מוצרים. התנאים בעמוד זה כוללים אפשרויות רבות ומגוונות הרבה יותר מאשר בבחירת תנאים להפעלה החוק על פריטי עגלה מסוימים.

לשם דוגמה,
נגדיר תנאי כי קופון יופעל רק בעבור משלוח עם " סה"כ כמות פריטים "

במקרה זה, רק אם כמות הפריטים עולה על 3 פריטים יהיה הקופון יהיה בתוקף.

על מנת שהקופון יופעל על מוצר או מוצרים מסוימים, סל הקניות חייב להכיל מעל 3 פריטים, והמוצרים עצמם בסל הקניות צריכים לעמוד בתנאי הפעולה של הקופון.

שלב רביעי וחשוב מכל!

יצרתם את הקופון, הגדרתם את התנאים להפעלתו והפעולה של הקופון עצמו. כעת הגיע הזמן להשתמש בקופון החדש שיצרתם כדי לקדם מכירות של מוצרים, או שיווק מוצרים מסוימים לקראת חג, או כתוצאה מעודף מלאי למשל...

שלחו את הקופון בניוזלטר ללקוחותיכם, או פרסמו את הקופון כדי למשוך גולשים חדשים לאתר שלכם ותראו איך המכירות שלכם גדלות במהירות!

בהצלחה!
צוות MCI
בית ישראלי למג'נטו